Wyłączenie AdBlue / SCR | EGR | DPF
Wyłączenie kłopotliwych systemów
AdBlue / SCR | EGR | DPF w maszynach budowlanych
Przestoje maszyny budowlanych oraz kosztowne i nietrwałe naprawy układów AdBlue/ SCR | DPF | EGR w maszynach budowlanych to ogromny problem, który może przyprawić właściciela maszyny o ból głowy. Na szczęście firma KRAFT ma na to rozwiązanie! Jesteśmy w stanie w pełni wyłączyć kłopotliwe systemy i dożywotnio rozwiązać twoje problemy z drogą eksploatacją nowych maszyn.
W maszynach budowlanych / wózkach widłowych jesteśmy w stanie m.in:
Wyłączenie AdBlue / SCR w maszynach budowlanych, leśnych, koparkach, ładowarkach, wozidłach, agregatach prądotwórczych, silnikach stacjonarnych
Niestety współczesne normy doprowadziły do wysokiego stopnia skomplikowania maszyn budowlanych. Stosowane rozwiązania bardzo często są podatne na awarie, które często pojawiają się już w okresie gwarancyjnym. Uszkodzeniu ulegają sondy NOx, pompy AdBlue, wtryskiwacze, czy nawet same zbiorniki na skutek krystalizacji płynu. Niestety awaria układu AdBlue skutkuje trybem ograniczenia mocy i uniemożliwia dalszą pracę. Oprócz tego serwisy często mają problemy z diagnostyką i czasem dostępności części przez co Twoja maszyna może być unieruchomiona nawet na kilka tygodni.
Istnieje sposób na rozwiązanie tych problemów. Nie pozwól, aby usterka tego układu wyeliminowała Twoją maszynę w trakcie pracy.
Usługa polega na modyfikacji oprogramowania sterownika i dożywotnim wyłączeniu / usunięciu funkcjonalności układu AdBlue. Oznacza to, że Twoja maszyna nie będzie już pobierać płynu ani zgłaszać żadnych usterek z nim związanych.
Jeśli nie jesteś pewien czy problem leży po stronie układu AdBlue / SCR nic nie szkodzi. Przyjedziemy na miejsce i w pełni zdiagnozujemy Twoją maszynę, a jeśli będzie to konieczne w ciągu zaledwie kilku godzin wyłączymy układ i będziesz w stanie kontynuować pracę.
Wyłączenie DPF w maszynach budowlanych, leśnych, koparkach, ładowarkach, wozidłach, agregatach prądotwórczych, silnikach stacjonarnych
Wiele współczesnych maszyn wyposażonych jest w filtr cząstek stałych DPF. Z założenia ma on być regenerowany podczas procesu wypalania. Niestety z biegiem czasu jego kondycja może ulec pogorszeniu, a Twoja maszyna może zacząć nadmiernie często próbować wypalać filtr DPF. W efekcie może doprowadzić to do wzrostu spalania, ale przede wszystkim do niebezpiecznego zjawiska przybywania oleju i jego rozrzedzenia paliwem.
Jeśli Twoja maszyna ma już problemy z układem DPF, jest w trybie awaryjnym lub pracuje w warunkach, gdzie nie jest możliwa jego prawidłowa eksploatacja firma KRAFT ma na to rozwiązanie. Jesteśmy w stanie kompleksowo usunąć filtr DPF, zarówno jego funkcjonalność modyfikując oprogramowanie sterownika silnika, jak i fizycznie usuwając wkład z wydechu.
W maszynach budowlanych usunięcie filtra DPF to również inne korzyści:
- Zmniejszone spalanie – proces wypalania filtra odbywa się poprzez dawkowanie dodatkowej ilości paliwa w postaci tzw. podwtrysków. Ich brak to mniejsze spalanie.
- Brak filtra DPF to łatwiejszy przepływ spalin, jeśli Twój filtr był już zapchany odczujesz wyraźny wzrost mocy maszyny.
Wyłączenie EGR w maszynach budowlanych, leśnych, koparkach, ładowarkach, wozidłach, agregatach prądotwórczych, silnikach stacjonarnych
Jeśli w Twojej maszynie pojawiają się problemy z zacinającym się zaworem EGR to usługa ta polega na jego programowej dezaktywacji / usunięciu. Po modyfikacji sterownika silnika zawór będzie zamknięty w każdych warunkach pracy maszyny. Jeśli po programowym usunięciu EGR z diagnostyki okaże się, że zawór nie jest w stanie się szczelnie zamknąć to dodatkowo zamontujemy zaślepkę.
Jedna z Naszych Realizacji
Koparka CAT 320FL 2017r - Awaria układu DPF
Co zrobiliśmy?
- Wyłączenie AdBlue/SCR
- Wyłączenie DPF
- Wyłączenie EGR
Rezultat
Po naszej wizycie koparka wróciła na plac budowy z wyeliminowanymi wszystkimi systemami, które mogły powodować kolejne przestoje.

