Wyłączenie AdBlue / SCR | EGR | DPF

Wyłączenie kłopotliwych systemów
AdBlue / SCR | EGR | DPF w maszynach rolniczych

Przestoje maszyny szczególnie w wysokim sezonie oraz kosztowne i nietrwałe naprawy układów AdBlue/ SCR | DPF| EGR w maszynach rolniczych to ogromny problem, który może przyprawić właściciela maszyny o ból głowy. Na szczęście firma KRAFT ma na to rozwiązanie! Jesteśmy w stanie w pełni wyłączyć kłopotliwe systemy i dożywotnio rozwiązać Twoje problemy z drogą eksploatacją nowych maszyn. 

W maszynach rolniczych / ciągnikach jesteśmy w stanie m.in:

Wyłączenie AdBlue / SCR w ciągnikach rolniczych, kombajnach , sieczkarniach

Niestety współczesne normy doprowadziły do wysokiego stopnia skomplikowania maszyn rolniczych. Stosowane rozwiązania bardzo często są podatne na awarie, które często pojawiają się już w okresie gwarancyjnym. Uszkodzeniu ulegają sondy NOx, pompy AdBlue, wtryskiwacze, czy nawet same zbiorniki na skutek krystalizacji płynu. Niestety awaria układu AdBlue skutkuje trybem ograniczenia mocy i uniemożliwia dalszą pracę. Oprócz tego serwisy często mają problemy z diagnostyką i czasem dostępnością części przez co Twój kombajn/ traktor/ sieczkarnia mogą być unieruchomione nawet na kilka tygodni.

Istnieje sposób na rozwiązanie tych problemów. Nie pozwól, aby usterka tego układu wyeliminowała Twoją maszynę w szczycie sezonu. 

Usługa polega na modyfikacji oprogramowania sterownika i dożywotnim wyłączeniu / usunięciu funkcjonalności układu AdBlue. Oznacza to, że Twoja maszyna nie będzie już pobierać płynu ani zgłaszać żadnych usterek z nim związanych.

Jeśli nie jesteś pewien czy problem leży po stronie układu AdBlue / SCR, nic nie szkodzi. Przyjedziemy na miejsce i w pełni zdiagnozujemy Twoją maszynę, a jeśli będzie to konieczne w ciągu zaledwie kilku godzin wyłączymy układ i będziesz w stanie kontynuować pracę.

Wyłączenie DPF w ciągnikach rolniczych, kombajnach, sieczkarniach

Wiele współczesnych maszyn wyposażonych jest w filtr cząstek stałych DPF. Z założenia ma on być regenerowany podczas procesu wypalania. Niestety z biegiem czasu jego kondycja może ulec pogorszeniu, a Twój ciągnik może zacząć nadmiernie często próbować wypalać filtr DPF. W efekcie może doprowadzić to do wzrostu spalania, ale przede wszystkim do niebezpiecznego zjawiska przybywania oleju i jego rozrzedzenia paliwem.

Jeśli Twój ciągnik ma już problemy z układem DPF, jest w trybie awaryjnym lub pracuje w warunkach, gdzie nie jest możliwa jego prawidłowa eksploatacja, firma KRAFT ma na to rozwiązanie. Jesteśmy w stanie kompleksowo usunąć filtr DPF, zarówno jego funkcjonalność, modyfikując oprogramowanie sterownika silnika, jak i fizycznie usuwając wkład z wydechu.

W maszynach rolniczych usunięcie filtr DPF to również inne korzyści:

  • Brak przestojów w pracy na regenerację w przypadku maszyn, które nie mogą wypalać filtra DPF podczas pracy, np. kombajny/sieczkarnie.
  • Zmniejszone spalanie – proces wypalania filtra odbywa się poprzez dawkowanie dodatkowej ilości paliwa tzw. podwtrysków. Ich brak to mniejsze spalanie.
  • Brak filtra DPF to łatwiejszy przepływ spalin; jeśli Twój filtr był już zapchany, odczujesz wyraźny wzrost mocy maszyny, a nawet możesz uzyskać kilka KM więcej niż seryjny ciągnik.
  • Brak procesów wypalania filtra cząstek stałych to brak narażania silnika na wysokie temperatury spalin, a tym samym wydłużenie jego żywotności.

Wyłączenie EGR w ciągnikach rolniczych, kombajnach, sieczkarniach

Jeśli w Twojej maszynie pojawiają się problemy z zacinającym się zaworem EGR to usługa ta polega na jego programowej dezaktywacji / usunięciu. Po modyfikacji sterownika silnika zawór będzie zamknięty w każdych warunkach pracy maszyny. Jeśli po programowym usunięciu EGR z diagnostyki okaże się, że zawór nie jest w stanie się szczelnie zamknąć to dodatkowo zamontujemy zaślepkę. 

Wyłączenie VGT w ciągnikach rolniczych John Deere

Jeśli w Twojej maszynie pojawiają się problemy z nastawnikiem zmiennej geometrii VGT jesteśmy w stanie Ci pomóc. Główną bolączką tego układu jest pojawianie się nadmiernego luzu na cięgnie łączącym elektroniczny nastawnik z łopatkami zmiennej geometrii. Pomimo tego, że wiele firm zajmuje się usuwaniem VGT z ciągników John Deere jest to proces, który odbija się na działaniu Twojego silnika, a w skrajnych przypadkach złego ustawienia kąta wychylenia geometrii może prowadzić do jego ciągłego przegrzewania, a nawet uszkodzenia. 

Zadzwoń do nas, a doradzimy Ci jak bezpiecznie i tanio naprawić ten układ, aby mógł znowu przez lata służyć w twojej maszynie. Jeśli masz maszynę, w której została już usunięta zmienna geometria VGT i borykasz się z problemem przegrzewania silnika lub opóźnioną reakcją ciągnika na nagłe zmiany obciążenia jesteśmy w stanie pomóc przywrócić Ci ciągnik do pełnej jego sprawności.

Jedna z Naszych Realizacji

New Holland T5 110 Dynamic Command 4.5L 2021 - podniesienie mocy, wyłączenie AdBlue

Co zrobiliśmy?

Parametry

Rezultat Naszej Pracy